Etosha en op zoek naar de big five - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Monique Pol - WaarBenJij.nu Etosha en op zoek naar de big five - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Monique Pol - WaarBenJij.nu

Etosha en op zoek naar de big five

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 November 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Onderweg naar brandberg grote leegte links en rechts. Hier en daar een springboek of een struisvogel maar verder helemaal niets...prachtig maar t verleid ons ook weer tot een dutje. Ik ben vandaag met de malariapillen begonnen en was een uur na t innemen nogal misselijk....dat dutje werd gelukkig een dut en rond de lunch weer aardig bijgetrokken. Ik hoop dat t niet elke dag zo gaat want dan ga ik die dingen niet elke dag slikken..... tosti onderweg in een gat (dat uis) heet en waarvan men vermoed dat t hele dorp binnen een aantal jaar leeg loopt, want er is daar helemaal niks. Op weg naar de campsite een lekke band. Door de vertraging missen we een wandeling van anderhalf uur naar de white lady rotstekeningen. Dat doen we nu morgenochtend. We zetten tentje op en gaan van t uitzicht genieten. Dat kamperen wordt nooit mijn ding maar terwijl ik dit tik zit ik toch op zo'n gave locatie...t uitzicht weer onbeschrijflijk mooi. De brandberg heet zo vanwege zijn rode kleur die je nog mooier ziet tijdens zonsondergang. Helaas voor ons gaat de zon aan de verkeerde kant onder.
Volgende ochtend vroeg op en na t ontbijt aan de wandel. 3 kwartier naar de rotstekening met een gids, 20 minuutjes kijken en uitleg en dan weer terug. Weer ongelijk terrein en ik ben weer zo bezig me.tu opletten waar ik mijn voeten zet dat ik alleen tijdens de uitleg van de gids om me heen kijk. Na een glijpartij (zonder erg) van een reisgenoot wordt t vertrouwen er niet groter op , maar t gaat goed en na deze lekkere wandeling stappen we in de bus naar etosha...

Etosha
Over de dagen hier kan ik heel kort zijn....FANTASTISCH!!!!!!!. De camping prima. Naast de camping, op 8 seconden lopen van mijn tent, een waterhole-een drinkplaats voor de dieren-. Rond die waterhole bankjes en een tribune en een paar schijnwerpers. Alle beesten die komen drinken schijnen te denken dat dat licht van de maan komt of zo, dus t is zitten met een colaatje en een snack en kijken......zoooo gaaf. Giraffen, olifanten, spring-en gemsbokken en in t eerste uur dat ik er zat twee leeuwen....gewoon jammer dat we moesten gaan eten. Na t eten in t donker wer terug. Iedereen is muisstil. Heel bijzonder. De twee dagen erna zien we in t gebied nog veel meer dieren en t is echt super. Ik heb geloof ik inmiddels 300 zebra's gefotografeerd, 100 neushoorns en giraffen en op elke foto dzrtelen springbokken rond want die zijn everywhere...een beetje spannend is t wel, die dieren zo dichtbij maar de truck waarin we rijden biedt voldoende veiligheid. We rijden in de vroege ochtend net na zonsopgang, doen dan effe niks op de camping bij de drinkplaats (nou ja niks.....er is van alles te zien) en een uur of 3 voor zonsondergang gaan we weer op pad. 'S avonds weer de drinkplaats. Jammer dat we weer verder reizen, maar we gaan naar de okavango delta. Schijnt ook prachtig te zijn