Brrrrrrr - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Monique Pol - WaarBenJij.nu Brrrrrrr - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van Monique Pol - WaarBenJij.nu

Brrrrrrr

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Februari 2017 | Vietnam, Bắc Hà

Naar Bac Ha reizen we per private car. Dat is lekker zeg. Geen gedoe met tassen. Gewoon van hotel naar hotel.
T was wel nog even een dingetje. In t weekend is t noorden van vietnam druk en omdat t net chinees nieuwjaar is geweest, is t drukker dan normaal. Sa pa dat eigenlijk op ons lijstje stond, is daarom vervallen. T was niet mogelijk een onderkomen te boeken. Het personeel van ons hotel in tam coc was gewoon te lief. Ze hebben paar hotels gebeld voor ons en in bac ha, volgens de reisgids in opkomst en vanwege de markt en het bergvolk, zeer de moeite waard, lukte een klein hotelletje aan de markt.. (voor weinig ook nog) we gaan dus naar bac ha!
T weer op weg naar bac ha wordt slechter en slechter. In de bergen rijden we de bewolking in en zien geen hand voor ogen meer. Weer een avontuur. T hotel is ok maar de dame die t uitbaat een kleine heks. We krijgen gedoe over de prijs. Een toevallig passerende engels sprekende gids (want mevrouw sprak alleen vietnamees en google ging ook niet jofel) helpt wat en de zaak wordt gesust. Tis koud, nat en mistig. In plaats van de geplande twee dagen besluiten we morgen al te vertrekken. Vanavond de avond markt morgenochtend vroeg de aangeprezen markt en half 1 de bus richting hanoi. Daar is t in elk geval een graad of 18. Ook niet best mar altijd beter dan hier….